Menu
  • Om U-LAB
    • U-Lab Inside™
    • Kontakt
  • U-Lab Trim-satser
    • Project Success
    • Utvecklad effekt i resultatfokuserade team
    • Mer och fler värden – Utvecklad affär
    • Optimerat flöde i Värdekedjan
    • Vinna/vinna lösningar & synergier i samverkan
    • Hävstångseffekt i organisation och projekt
    • Lär av de bästa – Moddelleringsintervju
    • Utvecklad Emotionell kompetens
  • Certifieringsprogram
    • WILEY DiSC & Five Behaviors
    • Kalendarium certifieringsutbildning
  • Mentor & Coach
  • Föreläsning

Mer och fler värden – Utvecklad affär

Mer och fler värden – Utvecklad affär

Jag hjälper er att skapa mer och fler värden – till kund och intressenter och därigenom en utvecklad affär – Intressant, eller hur!

Kombinerat med trim-sats ”Optimerat flöde i värdekedjan” bidrar det på sikt till ökad resurseffektivitet, lönsamhet och en välmående organisation. Det är ni som gör arbetet, jag bidrar i min roll som inspirationskälla, coach och facilitator.

Lösningen och ekvationen är egentligen enkel – Leverera värde som affärsidé!
Ju mer värde du skapar till kund, desto mer värdefull kommer du att upplevas – I kundens perspektiv. Kunden blir beredd att öppna upp, vill komma dig närmre, vill se dig som partner. Så leverera Värde som affärsidé – Det är smart!

För att det skall lyckas behöver du hänge dig till just det – Förstå kunden fullt ut och leverera så mycket värde det bara går inom det verksamhetsområde du valt att verka!

Jag hjälper er att höja ribban för er affär och utveckla relation till era viktiga kunder!

Kan vi inte göra detta själva då, kanske ni undrar? Jo – men jag har med mig några unika ”kommunikationsnycklar” som ger det förtroende som behövs, som öppnar upp, som ger förutsättningar för att det skall bli intressant för båda parter, en vinna/vinna deal för både dig och kund!

Jag hjälper dig och din verksamhet i denna utveckling, med dig får du de nycklar du behöver för även kommande möjligheter och utmaningar. En investering som ger dig snabb avkastning, det kan jag lova dig!
Hör av dig så berättar jag mer: -> Kontakt


Syfte & Mål / Resultat & Effekter:
Ta höjd för att generera mer och fler värden till kund och intressenter, och därigenom stärka långsiktiga och hållbara relationer och utvecklad affär.


Innehåll och Omfattning:
Genomförande kan ske i två olika perspektiv: Företagsintern workshop alt genomförande av kundintervjuer


Företagsintern workshop:
En workshop som har till syfte att lyfta och ta höjd för vad som ytterst är möjligt i form av värdeskapande till kund och intressenter – sett till optimering av potential hela verksamheten/avdelningen och inte bara som en summa av delarna. Ofta i verksamheter som upplever att vi agerar likt silos och är sämre på att samordna och sälja in hela vår potential av möjliga erbjudanden till kund. Även i företag som önskar ta steget från att vara en till kund upplevd leverantör i mängden, till att ta position som partner för ett närmre samarbete och utvecklad affär. 

  • Förberedelser: Möte, intervju, insamling material, överenskommelse om genomförande av workshop (min 2 timmar)
  • Genomförande av workshop (3-8 timmar)
  • Sammanställning material till handlingsplan fortsatt arbete, inkl rekommendationer (2-4 timmar)

Genomförande av kundintervjuer:
Först och främst behöver det skapas förtroende och intresse hos kund för genomförande av intervjuer. Att de ser det stora värdet i att dela med sig och att det blir tydligt för dem vad de har att vinna på ett genomförande. Väl där så är sedan det första steget vunnet för det kommande samarbetet. Detta arbete påbörjas i förberedelsefasen. I det mötet lägger vi gemensamt upp strategi för påverkan för säkerställande av intervjutillfällen. Rekommenderat är att kunna intervjua 2-3 personer per företag/kund för att säkerställa kvalitet i underlag och samtidigt från start få en djupare förankring hos kund. Övrigt om innehåll och omfattning:

  • Förberedelser: Möte med er som beställare, intervju nuläge vs önskat läge, urval kund och intressenter samt kontaktpersoner, insamling material och påläsning, boka tid för kundintervju, förberedelser för intervju. (Tid enl ök och beslut omfattning)
  • Genomförande av kundintervju (1-2 timmar, per person)
  • Sammanställning intervju (motsv timmar genomförande av intervju, per person)
  • Sammanställning återföringsrapport (2-4 timmar)
  • Möte/worskop, presentation återföringsrapport och intervjuer, bearbetning, påbörjad handlingsplan, utvärdering och summering (Tid enl ök)
  • Sammanställning material till handlingsplan fortsatt arbete, inkl rekommendationer (2-4 timmar)
  • Samordnat möte med kund, med fokus på stärka relation, upplevd vinna/vinna relation, fortsättning utvecklat samarbete och affär. (Antingen att jag är med och faciliterar i mötet alt att ni genomför helt själva)

  • Om U-LAB
    • U-Lab Inside™
    • Kontakt
  • U-Lab Trim-satser
    • Project Success
    • Utvecklad effekt i resultatfokuserade team
    • Mer och fler värden – Utvecklad affär
    • Optimerat flöde i Värdekedjan
    • Vinna/vinna lösningar & synergier i samverkan
    • Hävstångseffekt i organisation och projekt
    • Lär av de bästa – Moddelleringsintervju
    • Utvecklad Emotionell kompetens
  • Certifieringsprogram
    • WILEY DiSC & Five Behaviors
    • Kalendarium certifieringsutbildning
  • Mentor & Coach
  • Föreläsning

Copyright © 2021